Monday, November 30, 2009

In the Restaurant - Dans le Restaurant

Learn the French vocabulary that you need for restaurants.
Essential vocabulary

vous avez choisi ? -Have you decided?
Que voudriez-vous ?
Vous désirez ? -would you like?
Je vous écoute. -What would you like? (Literally, "I'm listening.")
Que prenez-vous ? -What are you having?
Qu'est-ce que je vous sers ? -What can I get you?

Je voudrais...
J'aimerais... I would like...
Je vais prendre...
Je prends... I'm going to have...
Combien coûte... ? How much does ... cost?
C'est à votre goût ? Do you like it? Is everything ok?
C'est terminé ? Have you finished?

Je suis... I am...
allérgique à... allergic to...

diabétique diabetic
végétarien / végétarienne vegetarian
vegétalien / végétalienne vegan

Je ne peux pas manger... I can't eat...
bleu, saignant ...very rare
rosé ...rare
à point medium-rare
bien cuit ....well done
le serveur....... waiter
la serveuse ......waitress
le/la chef..... cook

l'addition (f)..... check/bill
le menu fixed-price meal (learn more)
la carte... menu
à la carte side.... order (not part of le menu)

le pourboire.. tip
service compris ...tip included
service non compris .......tip not included

1 comment:

  1. Now I know I wont have to go hungry in Paris.. ;)Merci beaucoup Vignesh...

    ReplyDelete